2 Girişimci 1 Ekip

0

Start-up kültüründen bahsettik, pazarlama tekniklerinden bahsettik hatta girişimcide bulunması gereken özellikleri bile irdeledik. Kullanıcılarımıza yardımcı olacak her bilgiyi paylaşmak istedik. Tabii bunları yaparken ilham aldığımız şeyler vardı. Bunlardan bahsetmek istiyorum size, ekibimizden ve bu ekibi birlikte tutan kuruculardan. Bir ekip düşünün onu ayakta tutan 2 güç ve bu güçlerin sağladığı sağlam, kuvvetli bir o kadar da bilgili bir bağ. Kurulduktan sonra daha çok öğrenciye ulaşmak onlara daha çok ek gelir sağlamaya çalışan Others ekibi gün geçtikçe büyüdü. Her geçen gün kullanıcı kitlesi arttı ve ekip başarısı ve bilgisi de aynı oranda yükseldi. Peki artış nasıl olmuştu herkesin ekibe sorduğu soru buydu. Cevap ise çok basitti: 2 Co-founder ve değiştirdikleri hayatlar. Blog sayfamızda Others’ta görev yapanlara ve onların hayatında Others’ın neler değiştirdiğine yer vermiştik. Şimdi ise 2 kurucunun ekibinde yarattığı etkileri onların düşüncelerinden aktarıyorum size:

1)Enes Ahval Ekinci: (Operasyon ve Tasarım)

Samed ve Gizem, kral ve kraliçe tanımlaması tam ikisi için bence. Ekibe katılalı henüz 3 ay oldu ama hiçbir yabancılık çekmedim, hemen beni aralarına kabul ettiler. Bunda payları gerçekten büyük. Samed, ne kadar soğuk bir badboy gibi dursa da aslında fazla eğlenceli ve bilge bi’ herif yahu. Bazen tam bir boss, bazen tam bir dost. İlk geldiğimde bilgisayar başında ciddi bir insan görmüştüm ama zaman geçtikçe iş olduğu zaman iş eğlence olduğu zaman tam da eğlence adamı olduğunu fark ettim. İşe motive etmekte üstüne yok. Gizem, kraliçe hazretleri. Tam bir iş kadını, espritüel tarafıyla da ekibin en sıkkın anında eğlence katan insan tam da Gizemdir. İnsanları nasıl yöneteceğini, kimin nasıl yetenekleri olduğunu çözümlemek tam da onun işi. İkisi de bana büyük şeyler kattı. Gerçekte çok başarılı iki insan, ileride daha büyük yerlere geleceklerinden eminim. İkisini de iyi ki tanımışım.

2)Damla İnetaş: (Operasyon ve Sosyal Medya)

Öncelikle Others benim için büyük bir deneyim oldu bir start-upta çalışarak kendimi geliştirdim ve geliştirmeye devam ediyorum.  Öncelikli olarak Samed ve Gizem çok yardımcı oldular ekip ruhunu çok güzel hissettiriyorlar profesyonel anlamda onlardan çok fazla şey öğrendim. Onların yanında çok eğleniyorum ve kendim olabiliyorum bu benim için çok iyi bir şey. Samed benimle çok uğraştığı için ben de ayni şeyi ona yapıyorum ama ağladığı için bunu azaltmayi düşünüyorum hadi yine iyisin Samedcim…Aynı zamanda genç kızların sevgilisi çünkü komik ve çok yakışıklı.Eee ne demiş ünlü düşünür Berkcan Güven yakışıklılar takılırmış Çengeldeeee. Gizem sayesinde de ismim Danla,Daniela oldu bu durumdan çok memnunum ismimi degistiricem.Gizem’in trollemeleri en sevdiğim şey çünkü çok inandırıcı yapıyor ve bazen asla anlayamıyorum ciddi mi şaka mı bizi bu kadar kekledigin yeter sayın Gizem Kaya..

3) Yusuf Dik: (Pazarlama/Reklam-Sosyal Medya)

Üniversite yıllarının ilk senesinde tanıştığım daha bölüme başlamadan iş hayatını ve ekosistemi bana öğreten iki mükemmel insan. Pazarlama, reklam, girişim derken gün geçtikçe her gün ilerlememi sağlayan öğrendiği her şeyi öğreten Samed, e-ticaret konusunda yararlı bilgileri benle paylaşan bu alanda ilerleme hedefini bana hatırlatan Gizem.. Basitçe Samed ve Gizem geçtiğimiz yaşlarında beni ileride çok zengin yapıcak girişimin ilk adımını attılar aslında. Bu girişimle hem bana hem de ekipteki herkese bir yol gösterdiler diyebilirim ..Aaa tabi bir de sınırsız eğlenceyi unutmamak lazım işleri yaparken bu kadar eğlenerek yaptığımı, ofise severek gittiğimi İspanya’da bu ekibi aşırı özlediğimi  söylemeden geçemeyeceğim. Bu güzel yıl için teşekkürler. Daha iyi tüyolara ve yatırımlı yıllara.

4)Özge Özcan: (Tasarım- Pazarlama/Reklam)

Samed ve Gizem… Şu an kendimi o kadar samimi hissediyorum ki sanki hiç ilk kez tanıştığımız bir gün yokmuş ve biz hep çok yakınmışız gibi. Aşşırı derecede çok eğlendiğim, aşşırı çok güldüğüm bir yıl geçirdim onlarla. Bazen evime gitmektense ofise gitmek daha öncelikli geldi, bazen her yerden uzak kaldığımda ilk özlediğim yer ofis oldu. Aslında ofisi ofis, ekibi ekip yapan zaten oradaki anılarımız, oradaki insanlardı. Gizem ve Samed 1 yılda hayatıma giren en güzel iki şey falan sanırım, ikisinin de bendeki yerini, hayatıma kattıkları neşeyi tarif etmek çok zor. İşin iş, insiyatif, öğrenme kısmına hiç değinmiyorum bile. İyi ki varsınız, ikinizi de ayrı ayrı çok fazla seviyorum.

5) Umut Candan: (SEO- Satış)

Samed o coolluk deyince akla gelen ilk insan tanesi, operasyondaki sabrı bilgi birikimi bana Others’ı kazandıran üstadddd… Samed bana hep başkalarının gözünden bakmayı farklı düşünmeyi geliştirici gözüyle değil de kullanıcı gözünden bakmayı farklı düşünmeyi kattı diyebilirim.Samed bu arada FİFA’da beni neden yenemiyorsun olacak bir dahaki sefere yenileceğim. Gizem patroniçemiz bizim. Oturmayı kalkmayı adabı konuşmayı ekip yönetimi ondan sorulur. Kişi ve kurumlarla olan ilişkileri sayesinde bilgi yönetimini ve girişimci olmayı ondan öğrendim. Hem Others’ ta devam ederek kendimi geliştirirken bir yandan Moda Tutkunu web sitesini kurarak kendim bir şeyler yapmaya başladım. İkisinden hala öğrenecek çoook şey var ikisi de birbirinden harika insanlar. Geleceği yaratmayı bilen kişiler.

6)Hamdi Ergök: (Blog ve Sosyal Medya)

Galiba eski ekipten son kalanım..Others ile ilk tanıştığım günü hatırlıyorum. Samed’in bana vermiş olduğu bir facebook yanıtı ne olursa olsun gideceğim dediğim bir andı. Ve katıldığım bu toplantı hayatımda “iyi ki” dediğim anlardan biriydi. İşte Samed! tek bir geri dönüşle insanı Others’a bağlayan kişi.. Üstte arkadaşlarımın aktardığı gibi lider olmak için doğmuş,cool vb. yani adam dört dörtlük ya. Nasıl bu kadar mükemmel hala öğrenemedim ama ilerleyen zamanlarda öğreneceğim. Aa tabi sevimliliği tescilli, benden yeni bir ben çıkmasına yardımcı Giz’i unutmamak gerek bana verdiği ilk blog yazısıyla bu alanda başarılı olacağımı gösteren kişi, ekibe aldığı kişilerin hangi alanda başarılı olacağını nasıl ilk tanışmada anlayabilir hala şaşkınımdır bu konuda. Hepimizin hem fikir olduğu diğer konu ise eğlence, ekibinin eğlenerek motive olmasını sağlayan bu kadar iyi kurucular yoktur. Düşünün ailenizin bile işleriniz nasıl gidiyor bu hafta nasıl eğlendiniz diye sorduğu bir ekiptesiniz. İşte tam bu nedenle de “Siz mükemmel bir detaysınız”.

7)İbrahim Güngör: (İnsan Kaynakları – Video )

Girişimcilerin en önemli parçasının ekip olduğu gerçeğini adı gibi bilen iki lider. Samed’le ilk mailleşmemizden sonra oturup parmaklarımız ağrıyana kadar mailleri birlikte düzenleyeceğimiz aklımın ucundan geçmezdi. En sıkıntılı günleri onun soğukkanlılığı ve eğlenceli kişiliğiyle aşmayı bildik. Hocam bi’ fifa atalım sonra hallederiz dediğimde hemen her işini kenara bıraktığı için de ayrıca minnettarım. İşleri yoluna soktuktan sonra ‘high five’ niteliğinde bir kelimeyle taçlandırması onun ne kadar cool bir yönetici olduğunu anlatmaya yeter bence ‘fişek’. Diğer tarafta kadın girişimcilerin gururu Gizem Kaya, ibocum toplantılara gelmiyorsun ki şeklindeki serzenişleri olsa da bu onun çok tatlı bir kişiliği olduğu gerçeğini değiştirmez. Onca işin arasında cooperate etmek isteyen insanlarla toplantıdan toplantıya koştururken hiçbir zaman şikayetçi olmaması azim konusunda hepimize örnek teşkil ediyor. Birbirini böyle güzel tamamlayan iki güzel insanın girişimcilik ekosisteminde bulunması sizin, bu ekipte yer almış olmak da bizim gururumuz. Nice başarılarla dolu yıllara. 🐼

 

Tabii son olarak bu yazıyı düzenleme fikrimin bir diğer amacı, Gizem Kaya ve Samed Torun Doğum Gününüz Kutlu Olsun, Others ailesi olarak nice yıllarımıza…❤

 

Comments are closed.